2012. február 24., péntek

Zeller rémoulade

Hozzávalók:


  • 1 nagyobb fej tömör zeller
  • majonéz
  • mustár
  • bors
  • édesítő
  • ecet
  • petrezselyem
  • zellerzöld
  • víz


Elkészítés:

A zellert meghámozzuk és vékony csíkokra, julienre vágjuk.

Egy kis fazékban vizet forralunk és belerakjuk a zellert.
Kb. 1 percig főzzük, majd leszűrjük és hagyjuk jól lecsepegni.


Elkészítjük a mártást:

Majonéz mártást feljavítunk mustárral, sóval, borssal és kevés édesítővel.
Teszünk bele egy kevéske - kb. 1 tk - ecetet.
Kellemesen savanyú, pikáns legyen.



Behűtjük.

Tálaláskor szórjuk meg apróra vágott petrezselyemmel és zellerzölddel.

Magában is kiváló, de hidegtálaknál, rákkal készült, füstölt lazacos ételeknél gyakran készítem.
A képen cukkinis tócsnira pakoltam a zeller rémoulade-ot, majd füstölt lazacot, citromot, paradicsomot és snidlinget tettem rá.

Nagyon különleges receptem, amelyről sajnos nincs egyelőre képem,  a főtt articsóka fejbe töltött zeller, amelyet teljesen beborítottam füstölt lazac szeletekkel és kaporral, citromszelettel díszítettem.
Az articsókát konzervben lehet kapni és pillanatok alatt elkészíthetjük ezt a finomságot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.