2012. július 8., vasárnap

Tejfölös zöldbableves

Hozzávalók:


  • 1,5 kg zöldbab
  • 1 db hagyma
  • 2 ek. ételízesítő(vegeta)
  • 1-2 ek zsír
  • 3 ek. liszt
  • 5-6 dl tejföl
  • 1 ek. ecet


Elkészítés:

A friss zöldbabot megtisztítjuk, két végüket lecsippentjük és az esetleges szálkákat lehúzzuk.


Megmossuk a zöldbabot, majd tetszés szerinti darabokra vágjuk.






Közben egy fazékban felteszünk forrni 2 liter vizet.


Beletesszük a kettévágott hagymát és az ételízesítőt.


Ha felforrt a víz, beletesszük a zöldbabot és kb 30 percig közepes lángon lefedve főzzük.


Ekkor picit megsózzuk, és egy kis rántással besűrítjük.






A rántáshoz a zsíron habzásig hevítjük a fele lisztet, majd kevergetve zsemleszínűre pirítjuk.
Kevés vízzel felöntjük és simára keverjük.
Hozzáadjuk a zöldbabhoz.
10 percig főzzük a levest, majd behabarjuk.


A tejfölt a maradék liszttel és kevés vízzel simára keverjük, majd szűrön keresztül a babra öntjük.
Elkeverjük, megvárjuk, hogy újra felforrjon és 2-3 percig csendesen főzzük még.

Megkóstoljuk, elég puha-e a bab, ha kell, kevés sót adunk hozzá és 1 ek ecettel beállítjuk az ízét.
Langyosan tálaljuk.


A nagymamám főzte így a zöldbablevest, ezért én is változatlanul hagytam a receptet, kevés libazsírral, vegetával készítem, ahogy régen ő is.
"Kis rántás, nagy habarás"- mondta, és én mai napig követem ezt a tanácsot.
A legfinomabb zsenge, lapos Juliska zöldbabból készíteni, úgy az igazi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.