2012. július 27., péntek

Sóska tojással

Hozzávalók:


  • 1/2 kg friss sóska
  • 1/2 citrom héja, leve
  • só 
  • bors
  • édesítőszer
  • 1 ek olaj
  • 1 vagy 2 ek liszt
  • 4 dl tejföl
  • 6 tojás


Elkészítés:

Ezt a fajta ételt levesnek és mártásnak is ugyanúgy készítem.
A különbség csak annyi, hogy a  mártásnak kevesebb vizet adok és 2 ek liszttel habarom.

A sóskát mindig friss levelekből készítem.
Tavasztól, amikor már lehet kapni a piacon, mindig veszek 1-1 kg sóskát, amit TV-zés közben leszárazok, leerezek, majd több váltás vízben jól megmosok és 1 kanál olajon megfonnyasztok.
Nagyon nem kell összevágni, egy-két csavarintással szoktam csak széttépni.
Szeretem, ha érzem a darabokat a kész ételben.
Amint összetöppedt, máris veszem le e tűzről, egy percig sem szabad tovább főzni.
Kihűtöm és margarinos dobozokban a mélyhűtőben tárolom.
Így mindig van otthon félkész sóskám, amit felengedek és 5 perc alatt elkészíthetünk.


Egy kanál olajon felhevítjük a sóskát.
Közben a fél citrom sárga héját és a levét is beleteszem.
Picit megsózom és édesítővel ízesítem.

Mire simára keverem a lisztet a vízzel és utána a tejföllel, már habarhatom is.


Szűrőn keresztül adom a habarást a sóskához.

Egyet forr és máris egyenként bele lehet pottyantani a tojásokat.


Kis lángon egy-két percig főzzük még,
Én lágyan szeretem benne a buggyantott tojást, ezért hamar el is zárom a lángot, magában úgyis keményedik még egy picit.
Így, amikor esszük, akkor kifolyik az a finom sárgája...hm

Ha nem elég savanyú, pici citromlével lehet ízesíteni.
Aki akarja, még tovább cukrozhatja.

A legjobb langyosan enni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.